לתרומה

דף הבית
הודעות הדוברת

קמפיין המודעות לסרטן השד של חברות אסתי לאודר מחבק את העולם בוורוד, עם המסר "עולם בוורוד. עולם ללא סרטן השד. ענדו סרט וורוד והשפיעו", לשנת 2008

06/10/2008

סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן , כ- 4,000 נשים, מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד .

במקביל לטקס הארת גשר המיתרים בירושלים באור הורוד, נערכים טקסי פתיחה להארת למעלה מ- 200 אתרים בעולם. נקודות השיא כוללות את בניין טאיפיי 101 בטייוואן (הבניין הגבוה ביותר בעולם כיום), הארנה, איטליה, מגדל טוקיו ביפן, אמרון הטאג' בהודו, גשר צ'יין (שרשרת) בהונגריה, מגדל SKY בניו זילנד, טירת בלוודר באוסטריה, אנדרטת המילניום בסין, בית העיירה של פריז בצרפת, נמל התעופה הבינ"ל של לוס אנג'לס בארה"ב, ועוד.

הארת גשר המיתרים באור ורוד - המסמל לכל אישה את החשיבות למודעות למלחמה בסרטן השד, נעשית זו השנה התשיעית בישראל במקביל להארת אתרים רבים בעולם. עד כה הוארו באור הורוד לציון המאבק בסרטן השד בישראל: מגדלי עזריאלי בת"א, מגדל דוד בירושלים , היכל הספר בירושלים , מגדל שלום בת"א, ומגדל אביב ברמת גן – המגדל הגבוה ביותר במזרח התיכון.

 

בחודש אוקטובר יערכו פעילויות של האגודה למלחמה בסרטן בישראל וכן יחולקו סרטים ורודים בכל נקודות המכירה של אסתי לאודר וקליניק על מנת להעלות את המודעות למלחמה בסרטן השד.

קמפיין המודעות לסרטן השד של חברות אסתי לאודר חזק מאי פעם בעולם כולו. במהלך אוקטובר 2008, יופצו במסגרת קמפיין המודעות לסרטן השד למעלה מ- 80 מיליון סרטים וורודים ומיליוני חוברות מידע דרך דלפקי המותגים של החברה; למעלה מ 200 אתרים עולמיים יאורו באורות וורודים, וייגוייסו כ - 35 מיליון למחקר. למעשה, מספר הסרטים הורודים שהופצו מאז 1992 היה יכול ליצור גשר ורוד בין ניו יורק לסין, אילו נמתח מקצה אל קצה.

המסר של קמפיין המודעות לסרטן השד של חברות אסתי לאודר , "עולם בוורוד. עולם ללא סרטן השד. ענדו סרט וורוד והשפיעו " ממצה בתוכו את רוח איחודם של בני אדם מ כל תחומי החיים כדי למצוא תרופה לסרטן השד. בחודש אוקטובר, יתקיים הקמפיין בלמעלה מ- 60 מדינות ויתאחד סביב מטרה משותפת: להגיע לכל פינה בעולם עם המסר על חשיבות הגילוי המוקדם, ולגייס סכום כסף משמעותי למחקר כדי להשיג עולם ללא סרטן השד בעתיד הלא רחוק מדי.

 

15 מן המותגים הנחשקים של חברות אסתי לאודר ימכרו את מוצרי הסרט הוורוד כדי לגייס כספים למען הקרן לחקר סרטן השד. אלו הם Aveda , בובי בראון, Bumble and Bumble , קליניק, Darphin , דונה קארן, אסתי לאודר , Jo Malone , La Mer , Lab Series טיפוח העור לגבר, Ojon , Origins , Prescriptives , טומי הילפיגר טואלטיקה ובשמי Sean John . מותגים אלו, לצד מותגים אחרים של חברות אסתי לאודר , יציגו מידע בדלפק, יפיצו סרטים וורודים ויחלקו חוברות מידע על חשיבות בריאות השד.

בחודש אוקטובר, אוולין לאודר, סגנית נשיא בכירה של חברות אסתי לאודר , תמנה את שגרירי העולם בוורוד בערים נבחרות ברחבי העולם כדי לסייע בהפצת המסר, כי גילוי מוקדם מציל חיים. השגרירים יהיו פוליטיקאים ומפורסמים בולטים, הפועלים בנחישות למען המודעות לסרטן השד. הם יסייעו בהארת אתרים מפורסמים באורות וורודים ויציגו את מסר קמפיין המודעות לסרטן השד בפני קהל חדש של נשים וגברים צעירים, בתקווה שהסברה מוקדמת תעזור להציל חיים.

"כיום אנו מתקדמים יותר מתמיד," אומרת אוולין לאודר. "אמנם אגודת הסרטן האמריקנית מעריכה כי בשנת 2007 אובחן סרטן השד אצל למעלה מ 1.3 מיליון בני אדם בעולם כולו, אך הבשורה הטובה היא ששיעורי התמותה יורדים בהתמדה, ומאמינים כי זוהי תוצאה של גילוי מוקדם וטיפולים יעילים יותר. על הנשים והגברים לדעת, כי אם סרטן השד מתגלה מוקדם, הוא ניתן לריפוי ב 98% מן המקרים. לכן כיום, יותר מתמיד, עלינו להשמיע את קולנו בעולם כולו."

אליזבת הרלי, דוגמנית העל ודוברת חברות אסתי לאודר וקמפיין המודעות לסרטן השד, היא חלק חשוב ובלתי נפרד מקמפיין המודעות לסרטן השד. מדי שנה, מצטרפת אליזבת לאוולין לאודר בגיוס המודעות בערים הגדולות ברחבי העולם.

"ברצוננו לעודד את כולם לענוד סרט וורוד, לקנות מוצר וורוד ולעזור לנו להפיץ את מסר המודעות שלנו," אומרת אליזבת הרלי. "עלינו לומר לכל אשה שאנו מכירים – אמא, סבתא, אחות, בת או חברה – שחשוב מאוד לבצע בדיקת שד, ושעליהן לפנות לרופא לביצוע ממוגרפיה בגיל המתאים."

חברות אסתי לאודר בע"מ היא אחת היצרניות והמשווקות המובילות בעולם של מוצרים איכותיים לטיפוח העור, איפור, בישום וטיפוח השיער. מוצרי החברה נמכרים בלמעלה מ 135 מדינות ואיזורים תחת שמות מותגים מוכרים היטב, ובהם אסתי לאודר , ארמיס, קליניק, Prescriptives, Lab Series, Origins, M.A.C. , בובי בראון, טומי הילפיגר, Kiton, La Mer , דונה קארן, Aveda, Jo Malone, Bumble and Bumble, Darphin, Michael Kors, American Beauty, Flirt!, Good Skin, Grassroots, Sean John, Missoni, Daisy Fuentes, Tom Ford Beauty, Mustang, Coach, Ojon ו Eyes by Design

בשנת 1989, הצטרפה אוולין ה. לאודר להנהלת המרכז לסרטן לזכר סלואן-קטרינג בעיר ניו יורק והובילה יוזמת גיוס כספים כדי להקים את המרכז המקיף הראשון ב עולם לבריאות ולאבחון השד, שתוכנן במיוחד מתוך מחשבה על החולים. המרכז לבריאות השד ע"ש אבלין ה. לאודר במרכז לסרטן לזכר סלואן-קטרינג מילא חלל בקהילת הבריאות ואפשר לנשים לטפל בכל צורכי בריאות השד שלהן תחת קורת גג אחת. אך לא רק נשים מקומיות פנו לעזרת המרכז; היו אלה נשים , וכן גברים, שבאו מן העולם כולו. גב' לאודר הבינה שיש לעשות עוד להגברת המודעות לסרטן השד. היא ידעה, שאם נגיע לבני אדם רבים ככל האפשר עם המסר, שגילוי מוקדם מציל חיים , ואם נתמוך במחקר קליני וגנטי שמטרתו למצוא תרופה, נוכל להשפיע.

מתוך הבנה שנשות העולם זקוקות לקול משלהן, יזמה גב' לאודר את קמפיין המודעות השנתי של חברות אסתי לאודר לסרטן השד. ב 1992, יצרה אבלין ה. לאודר יחד עם אלכסנדה פני, אז עורכת המגזין Self , את הסרט הוורוד, אשר הפך כיום לסמל בריאות השד בעולם כולו. החברה החלה לפרסם את הסמל ע"י הפצת סרטים וורודים בדלפקי הקוסמטיקה של חברות אסתי לאודר.

הקרן לחקר סרטן השד הוקמה בשנת 1993 ע"י אוולין ה. לאודר, כארגון עצמאי שלא למטרות רווח 501(c)(3) המוקדש למימון מחקר קליני חדשני ומתורגם. הקרן תומכת במדענים באוניברסיטאות החשובות ובמרכזים רפואיים אקדמיים ברחבי העולם, העורכים את המחקרים המתקדמים והמבטיחים ביותר בנושא סרטן השד, שיובילו למניעה ולריפוי עוד בתקופת חיינו. 85 סנט מכל דולר לפחות הנתרמים לקרן, עוברים ישירות למחקר בנושא סרטן השד ותכניות מודעות. באוקטובר 2008, יוענקו כמעט 35$ מיליון ל 165 מדענים ברחבי ארה"ב ובאוסטרליה, קנדה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון וברחבי אירופה. וזו השנה השביעית ברציפות, קיבלה הקרן את הדירוג הגבוה ביותר של Charity Navigator , ארבעה כוכבים, ובכך עלתה על למעלה מ 99% מארגוני הצדקה המוערכים, ואילו המכון האמריקני לפילנתרופיה העניק ל קרן את הדירוג הגבוה ביותר שלו, A+ . הקרן לחקר סרטן השד היא הארגון היחיד לסרטן השד בארה"ב שקיבל ציונים אלו לשבח. ל מידע נוסף , בקרו באתר www.bcrfcure.org או טלפנו ל 1.866.FIND.A.CURE .

משימתה של יוזמת הארת האתרים העולמית של חברות אסתי לאודר , הרעיון של אבלין לאודר, היא למקד את תשומת הלב בסרטן השד ולהפיץ את המסר, כי גילוי מוקדם מציל חיים. זו השנה התשיעית, מאירה החברה מאות בניינים, אנדרטאות ואתרים מפורסמים בעולם כולו באורות וורודים זוהרים. כיוון שסרטן השד מתגלה מוקדם יותר, הטיפול מתחיל מהר יותר ושיעור ההחלמה עולה בהתמדה. נשים בעולם כולו מבינות כי ידע הוא כוח, והפחד שאפף לפנים את סרטן השד, הולך ופוחת. כשהם מוארים באור וורוד, הפכו אתרים אלו המפורסמים בעולם כולו לסמלים בינלאומיים של תקווה, והם מוסיפים להעצים ולהאיר את עיניהן של מיליוני נשים בכל מקום. בשנת 2007 בלבד, הוארו למעלה מ 200 אתרים ב כל רחבי העולם.

נתונים סטטיסטיים של סרטן השד בארה"ב לשנת 2008

אחת מתוך 8 נשים תפתח סרטן שד במהלך חייה.

בשנת 2008, מעריכה אגודת הסרטן האמריקנית כי יאובחנו 182,460 מקרים חדשים של סרטן פולשני של השד (שלבים I - IV ) בקרב נשים בארה"ב, עם 40,480 מקרי מוות.

יהיו כ 67,770 מקרים חדשים של DCIS ( ductal carcinoma in situ , שלב 0), צורתו הלא-פולשנית, המוקדמת ביותר של סרטן השד.

שיעורי השכיחות לסרטן השד בקרב נשים ירדו מעט בין השנים 2001 ל 2004. ייתכן שהירידה קשורה לירידה בשימוש בטיפול בתחליפי הורמונים וכן לירידה שדווחה לאחרונה בשימוש בממוגרפיה לסינון.

בקרב גברים, מעריכה אגודת הסרטן האמריקנית כי יאובחנו כ 1, 990 מקרים חדשים ב 2008, עם 450 מקרי מוות.

סרטן השד הוא הסיבה המובילה השניה למוות מסרטן בקרב נשים, לאחר סרטן הריאות.

כ 5% עד 10% ממקרי סרטן השד ניתן לייחס לנטייה גנטית; ל 20% עד 30% מן הנשים שחלו בסרטן השד יש קרובת משפחה שחלתה במחלה.

סרטן השד הוא הסיבה השכיחה ביותר לסרטן בנשים (מלבד סרטן העור). ע"פ הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן בליון שבצרפת, למעלה ממיליון מקרים של סרטן השד יתגלו מדי שנה ברחבי העולם.

אחד מתוך 210 מקרים של סרטן השד מופיעים בקרב נשים שגילן למטה מ 40.

השיעורים הכלליים של סרטן השד נמוכים יותר בקרב נשים אפריקניות-אמריקניות, מאשר בקרב נשים לבנות. אולם, לנשים אפריקניות-אמריקניות סיכויים רבים יותר למות מסרטן השד.

לנשים אסיאתיות, היספניות ואינדיאניות סיכון נמוך באופן משמעותי לתחלואה ותמותה מסרטן השד.

על חודש אוקטובר – חודש המודעות לסרטן השד – בישראל:

כחלק מהגברת המודעות לסרטן השד, מצוין בישראל ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה בחודש אוקטובר, "חודש המודעות לסרטן השד", במקביל לשאר מדינות העולם. בחודש זה עורכת האגודה למלחמה בסרטן אירועים רבים להגברת המודעות לנושא.

סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן , כ- 4,000 נשים, מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד ו כ - 900 מתות מהמחלה. אחת מ כל שמונה נשים בישראל, עלולה לחלות בסרטן השד וככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ - 90%. מספר הנשים אשר מחלימות מסרטן השד עולה בהתמדה בזכות הגילוי המוקדם ובזכות שיפור דרכי הטיפול והגברת המודעות הנרחבת בארץ.

מירי זיו , מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן : "חשש, חוסר ידע או מידע מוטעה בנושא סרטן השד, מונעים מנשים רבות לקחת אחריות על בריאותן, להכיר את שדיהן ולהיבדק לגילוי מוקדם. אחת מתוך 8 נשים ישראליות עלולה לחלות בסרטן השד בשלב כלשהו בחייה, וכ-90% מהחולות תוכלנה להירפא, במידה והמחלה תתגלה בשלב מוקדם. גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר למלחמה בסרטן השד. חשוב גם להימנע מהשמנה ולקיים פעילות גופנית סדירה, כדי להפחית את הסיכון לחלות".

האגודה למלחמה בסרטן ממליצה :

החל מגיל 20 חשוב שתכירי את שדייך ואת השינויים החלים בהם. ככל שתכירי טוב יותר את גופך, תוכלי להבחין בשינויים במידה והם קיימים ולפנות לרופא ולברר את טיבם.

בדיקה ידנית של השד חשוב שתבוצע על-ידי רופא, שהתמחה בבדיקת שד.

יש לבצע בדיקת ממוגרפיה מגיל 50 ומעלה מדי שנתיים, באופן סדיר.

לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן, בדיקת הממוגרפיה מומלצת מגיל 40-49 פעם בשנה, או בהתאם להמלצת הרופא.

לנשים שנמצאו נשאיות של הגן BRCA1-2 יש לבצע בדיקת MRI .

חשוב לזכור: ככל שהגילוי מוקדם יותר – סיכויי הריפוי טובים יותר!

האגודה פועלת בכל השנה לקידום נושא המודעות והגילוי המוקדם של סרטן השד: האגודה למלחמה בסרטן יזמה את תוכנית הסריקה הלאומית לסרטן השד בממוגרפיה, המופעלת כיום בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות וקופות החולים, האגודה רכשה ניידת ממוגרפיה כדי להעלות את שיעורי ההיענות לבדיקה זו שבכוחה להציל חיים, בקרב נשים המתגוררות ביישובי פיתוח, נשים במצב סוציו אקונומי נמוך, נשים המתגוררות בכפרים ערביים, עולות חדשות וכד'. האגודה מפיקה מדי שנה מסעות הסברה לקידום המודעות לסרטן השד, דואגת לשיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות בסרטן השד, למימון הקמת מרכזים לבריאות השד, למימון עשרות תקנים של אחיות ועובדות סוציאליות לתיאום הטיפול בסרטן השד, דואגת להדרכה מקצועית לצוותים המטפלים, תומכת ו מקדמת את המחקר בנושא סרטן השד. האגודה למלחמה בסרטן דואגת לשיפור הזכויות של הנשים החולות והבריאות ודואגת לשיפור המגע עם הביטוח הלאומי, פועלת להרחבת סל הבריאות. האגודה למלחמה בסרטן הקימה את "יד – להחלמה" ארגון של נשים שהחלימו מהמחלה המושיטות יד תומכת לנשים שזה עתה חלו ומוכיחות שגם במאבק הזה אפשר לנצח.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את ציבור הנשים לפנות לשירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה, למענה על שאלות על סרטן השד ויתר מחלות הסרטן, ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום  1-800-599-995. מידע נרחב ניתן למצוא באתר האגודה: www.cancer.org.il . "יד להחלמה", לנשים המתמודדות עם סרטן השד: 1-800-36-07-07.

 

    © כל הזכויות שמורות לאגודה למלחמה בסרטן בישראל