לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

נשיא המדינה, מר שמעון פרס, פתח את פעילויות השנה החדשה של "האגודה למלחמה בסרטן" למען 'החולים ונגד המחלה'

10.10.13 00:00

כמיטב המסורת הטובה יתקיים מבצע "הקש בדלת" תשע"ד

ביום שני ה-14.10.2013

יו"ר מבצע "הקש בדלת" לשנת 2013-2014 הוא צבי נטע, יו"ר 'קבוצת מכשירי תנועה', פילנטרופ ומחלים מסרטן.

 

נשיא המדינה, מר שמעון פרס, פתח הערב את שנת הפעילות תשע"ד- 'למען החולים ונגד המחלה', וכמיטב המסורת ברך את המשתתפים במבצע "הקש בדלת" של האגודה למלחמה בסרטן. באירוע המסורתי שהתקיים בבית הנשיא, בהשתתפות שרת הבריאות יעל גרמן,  פרופסור אליעזר רובינזון יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, ליאון רקנאטי, סגן יו"ר האגודה, צבי נטע, יו"ר מבצע "הקש בדלת" ויו"ר 'קבוצת מכשירי תנועה' , ילדים חולים ומחלימים, בני משפחותיהם, ועשרות מתנדבי האגודה למלחמה בסרטן. אורח בטקס קרי אדאמס, מנכ"ל ארגון הסרטן הבינלאומי , ה-UICC  (Union for International Cancer Control), שחברות בו 700 מדינות.

 

במהלך האירוע נשא הנשיא דברים ואמר: "המאבק במחלת הסרטן הוא מאבק קשה, אך לא אבוד, ואסור להיכנע לו. פרס הנובל שניתן היום לקיבוצניק בן ארצנו הוא צעד נוסף במסע הנכבד להדברת המחלה.  בישראל מאובחנים כל שנה 23,000 חולים ביניהם 400 ילדים. אלו נתונים קשים המחייבים את החברה כולה. עלות הטיפולים והתרופות הנדרשים למלחמה במחלה יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בכל חודש. אין להשלים עם העובדה שהזכות לחיים תישאר ביד המקרה ,או ברשותם של בעלי אמצעים בלבד. אני קורא לכל עם ישראל לפתוח את הלב למבצע של האגודה למלחמה בסרטן ולעזור להם להפיח תקווה חדשה באנשים הזקוקים לכך כל כך".

מירי זיו , מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, שהנחתה את הטקס, ציינה בדבריה את יוזמות ותוכניות האגודה למלחמה בסרטן לאורך השנים, שהביאו להישגים מרשימים, יחד עם משרד הבריאות, בהיענות לבדיקות לאבחון מוקדם, ובירידה משמעותית של שיעורי התמותה בחלק ממחלות הסרטן , תוך העלאת שיעורי ההשרדות מהמחלה.

 

פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, התייחס בדבריו למחלימים ממחלת הסרטן שמספרם עולה מידי שנה, ותאר מספר פרויקטים שיזמה ופתחה האגודה המסייעיים למחלימים להשתלב חזרה בשגרת חייהם, תוך שיפור איכות חייהם.

מגן הוקרה הוענק לפרופ' בלה קאופמן, מנהלת המכון לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי שיבא, שקיבלה השנה פרס יוקרתי על פעילות הומניטארית מטעם האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה קלינית.

 

שרת הבריאות, יעל גרמן, קראה בדבריה לעשות הכל, כדי לקיים אורח חיים בריא וללכת להיבדק , שכן גילוי מוקדם מציל חיים.

 

אסף גד-חנון, זמר, ממשתתפי "The Voice 2", ריגש את הקהל, כשבאחד משני השירים ששר, השמיע את קולה של אימו, מרים חנון ז"ל, שהתמודדה עם מחלת הסרטן עד לפטירתה. אסף שילב בשיר את קולה של אמו המברכת אותו ומאחלת לו הצלחה בחיים בכלל ובתחום המוסיקה בפרט.

 

הנשיא שוחח עם עשרות הילדים, החולים והמחלימים שהשתתפו בטקס ושמע מהם על ההתמודדות עם המחלה. גונן כהן בן ה-13 מחולון אשר החלים מסרטן הלימפומה רק לפני שבועיים לאחר שנתיים וחצי של מאבק, פנה לנשיא ואמר לו: "המודעות לסרטן חשובה מאוד, במיוחד מבצע "הקש בדלת", האגודה למלחמה בסרטן עוזרת לנו להתמודד. אני מקווה שכולם יתרמו".  גונן שהשתתף לאחרונה בנופש המשפחות שארגנה האגודה למלחמה בסרטן  ומשלים בימים אלה חומר לימודים  בעזרת חונך של האגודה הבטיח כי יצא  להתרים לאגודה עם בני כיתתו .