לתרומה

מחלות סרטן
סרטן - נושאים כלליים

איתור מידע אמין באינטרנט

עוד בנושא

מהי הצפת מידע?

בישראל ובעולם קיימים מקורות רבים וזמינים של מידע על מחלות הסרטן. מקורות מידע אלו נגישים לכל אדם ועומדים אף לרשות חולי הסרטן ובני משפחתם, החל מאתרי אינטרנט, חוברות הסברה, ספרים, חברים, מכרים שחלו ועוד. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה והקמת רשת האינטרנט קלה הרבה יותר הדרך להגיע למידע רפואי לעומת שנים עברו.

 

משתמשי רשת האינטרנט המחליפים מידע באמצעות פורומים וקהילות וירטואליות עם חולים אחרים תוך שמירה על אנונימיות, עשויים במקביל להיתקל במידע ממקורות בלתי ידועים או בעלי אינטרס מסחרי. נגישות המידע הבלתי מוגבל עשויה לגרום לעתים להיווצרות לחץ סמוי על החולה ללמוד ככל הניתן על מחלתו. לא תמיד, ולא לכל החולים, הצפת מידע אכן מסייעת בהתמודדות יעילה עם המחלה.

 

נגישותם הרבה של החולים ובני משפחתם למידע עלולה להוות עבור חלק מהחולים "חרב פיפיות". כיצד? הנגישות הקלה למידע עלולה לגרום להצפה בלתי מוגבלת במידע ולעורר תחושות חרדה ופחד. תחושות אלו עלולות להפחית בתחושת השליטה במחלה, לערער את בטחונו העצמי של החולה ולגרום לתוצאות הפוכות מאלו שקיווה להשיג מלכתחילה.

 

 

כיצד ניתן להתמודד עם הצפת מידע?

באגודה למלחמה בסרטן אנו סבורים כי רוב חולי הסרטן אכן מעוניינים בהשגת כל המידע האפשרי על מחלתם, אך עם זאת, אנו מודעים לעובדה כי חלק מהחולים זקוקים לעזרה בהשגת מידע, חלקם אף זקוקים להגנה מפני הצפה של מידע. מעבר לכך, על כל מחפש מידע לבדוק את מהימנותם של המקורות אליהם הוא נחשף.

 

האגודה למלחמה בסרטן מפעילה מגוון של שירותי מידע לחולי סרטן המבוססים על מידע רפואי מהימן, מעודכן, הנתמך באנשי רפואה מהשורה הראשונה בישראל. כמו כן, מקיימת האגודה למלחמה בסרטן קשר הדוק וקבוע עם מאגרי מידע ממוחשבים, בינלאומיים, מהימנים ועדכניים של גופי בריאות ומחקר ברחבי העולם, המבטיחים כי תוצאות מחקר כלשהו המתפרסמים בחו"ל יהפכו בהקדם האפשרי לנחלת כלל החולים גם בישראל.

 

אילו שירותים מעניקה האגודה למלחמה בסרטן?

שירות ה'טלמידע' בשפה העברית, של האגודה למלחמה בסרטן, הינו שירות מידע טלפוני על מחלות הסרטן וכל הקשור בהן בתחום המניעה, האבחון המוקדם, הטיפול והשיקום של חולי סרטן והזכויות והשירותים הקיימים בארץ. ניתן לקבל גם עלוני הסברה ללא תשלום. השירות מאויש 24 שעות ביממה:

טל. 1800-599-995.

דוא"ל: telemeyda@cancer.org.il

האגודה למלחמה בסרטן מפעילה אף שירות 'טלמידע' בשפה הערבית, אשר מעניק מידע ותמיכה טלפוניים לחולי סרטן דוברי ערבית ולבני משפחתם. השירות מופעל על ידי עובדת סוציאלית, סטודנטים במקצועות הרפואה ומתנדבים דוברי ערבית במשך כל ימות השבוע.

טל. 1800-36-36-55.

 

לעולים החדשים מברית המועצות ולדוברי השפה הרוסית מציעה האגודה למלחמה בסרטן שירות 'טלמידע' בשפה הרוסית, המיועד לחולי סרטן דוברי השפה הרוסית ולבני משפחתם. המוקד מופעל על ידי רופאים מתנדבים דוברי רוסית ומאויש במשך כל ימות השבוע.

טל. 1800-34-33-44.

 

לחולים הזקוקים לתמיכה נפשית מציעה האגודה למלחמה בסרטן שירות טלפוני לתמיכה נפשית ראשונית 'טל-תמיכה'. שירות זה מיועד לחולי סרטן או לקרובים אליהם הנמצאים במצוקה נפשית. השירות מאויש על ידי אנשי מקצוע מתחום הפסיכו-אונקולוגיה ומופעל בשיתוף עם השירות הסוציאלי במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים.

טל. 1-800-200-444.

 

לחובבי הגלישה ברשת האינטרנט ולמעוניינים במידע הזמין און ליין מאפשר אתר האינטרנט של האגודה למלחמה בסרטן, לקבל מידע נרחב ומעודכן. המידע באתר מתעדכן באופן שוטף וניתן לקבל בו מידע מקיף על כל מחלות הסרטן, על גנטיקה וחידושים בתחום, על גורמי הסיכון, דרכי המניעה, האבחון המוקדם, הטיפול והשיקום, על הזכויות והשירותים המוצעים לחולי הסרטן בישראל, על פעילויות האגודה, ועל ימי עיון וכנסים. בנוסף למידע הרב הקיים באתר כיום, קיים באתר מערך פורומים של האגודה למלחמה בסרטן.

 

 

כיום פעילים באתר 19 פורומים, אותם מנהלים רופאים מומחים המובילים בתחומם.

 

כמו כן הוקמו שני מאגרי מידע נרחבים ומגוונים לרשות המבקרים באתר, האחד הוא מאגר מידע על תרופות המיועדות לטיפול בחולי סרטן והשני הוא מאגר מחקרים קליניים של ניסויים הנערכים במרכזים רפואיים בארץ, אליהם יכולים חולי סרטן להצטרף ללא תלות במרכז הרפואי בו הם מטופלים.

 

לרשות הציבור הרחב ואנשי המקצוע עומד מרכז מידע המגובה במאגרי מידע ממוחשבים, בינלאומיים, מהימנים ועדכניים. ניתן להיעזר במידעניות מקצועיות לשם קבלת מידע מורכב הדורש חיפוש במאגרי המידע הממוחשבים הבינלאומיים.

טל. 03-5721608

 

ניתן לפנות גם במייל: info@cancer.org.il