לתרומה

דף הבית
הודעות הדוברת

האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן

04/02/2019

האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן



האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2019 בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. עלויות המדיה וההפקה מומנו באדיבות חברת רוש ישראל.

הקריאייטיב לקמפיין בוצע בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם BBDO  והוא כולל שני סרטונים מרגשים. בסרטון אחד הנקרא "מה אם" מופיע השחקן גל שור, בדמות של חולה סרטן המתמודד עם דילמה, האם להשתתף במחקר קליני. בסרטון השני הנקרא "תקווה" מועבר מסר אינפורמטיבי על היתרונות האפשריים בהשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. שני הסרטונים מפנים אל מאגר המחקרים הקליניים של האגודה למלחמה בסרטן הנמצא באתר האגודה, המתעדכן על בסיס קבוע ומגובה במענה מקצועי מאויש 24 שעות ביממה והכל ללא תשלום.


מסקר דעת קהל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן לאחרונה בנושא עלה הצורך בהגברת מודעות הציבור לחשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן בישראל. מהסקר עלה כי התפיסה לגבי התועלת של השתתפות במחקרים קליניים הינה אמביוולנטית. הסקר קבע כי לציבור הישראלי עירוב של רגשות חיוביים ושליליים. כמחצית מהמדגם חששו שהמשתתפים הינם "שפני הניסיונות" של החוקרים ואילו המחצית השנייה היו סבורים שעשויה להיות למשתתפים תועלת ממשית מהניסוי. הסקר נערך על ידי מכון המחקר IPSOS  (איפסוס) בהשתתפות 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל במימון האגודה למלחמה בסרטן.


מחקרים קליניים חשובים לשיפור הטיפול לטובת כלל המטופלים בעתיד ומהווים סיכוי לשיפור מצבו של החולה המשתתף בניסוי והם תורמים לידע ולקידום המאבק במחלת הסרטן. אם שיטת הטיפול הנבדקת בניסוי תוכח כיעילה, היא עשויה להפוך לשיטת הטיפול המקובלת, שתוכל לעזור לחולים רבים. בשונה מהמקובל לחשוב, ברוב המחקרים העוסקים בטיפול בסרטן, המטופלים בדרך כלל, מקבלים טיפול חדש או טיפול קיים ולא פלצבו. יעילותם של רוב הטיפולים הנמצאים כיום בשימוש, הוכחה בעבר במסגרת ניסויים קליניים.





הקמפיין, שיעלה בערוצי הדיגיטל, בפייסבוק וביוטיוב, למשך מספר שבועות הופק בהתנדבות ובסיוע צוות נרחב. קרדיטים לגיתם - מנכ"לית משותפת: קרן בכר, סמנכ"ל קריאיטיב: שרון תאלס רפאל, קופירייטר: רון ליטני, ארטדיירקטורית: מיכל גור, סמנכ"לית הפקה: גלי שטרקמן, מפיקה: אפרת סולמי, סמנכ"ל לקוחות: יונתן רגב, סופרווייזרית: שרון דהן, תקציבאית: מאיה מושל, סמנכ"ל אסטרטגיה: גיא ויינגסט, פלנרית: שימי גרינפלד. חברת הפקה: סטודיו אופלנט. קריינות בהתנדבות: גלי שטרקמן, גיא ברק ואסף חלפון, משחק בהתנדבות: גל שור. קרדיטים לאגודה למלחמה בסרטן: אחראית מדיה: מאיה פלדבלום, מנהל תחום דיגיטל: זיו דוכן, יחסי ציבור: נאוה עינבר.


האגודה למלחמה בסרטן הינה ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום. כל זאת הודות לתרומות הציבור בלבד, וכעיקרון ללא כל מימון מתקציב ממשלתי כלשהו, כדי שתוכל לפעול על בסיס שיקולים מקצועיים. האגודה פועלת בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים. הפרויקטים בהם משקיעה האגודה למלחמה בסרטן את תרומות הציבור נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ, והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית. באגודה למלחמה בסרטן פעילים בקהילה המקומית כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם. לתרומות התקשרו לטלפון שמספרו: 1-800-35-46-46 או לחצו כאן לטופס המאובטח: https://www.cancer.org.il/donations



בברכה,

נאוה עינבר

דוברת  האגודה למלחמה בסרטן

050-2099416