לתרומה
חפש
מחלות סרטן
סרטן - נושאים כלליים

קמפיין דיגיטלי חדש - חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן

עוד בנושא
מחלות סרטן
סרטן - נושאים כלליים
מהו סרטן?
תופעות גופניות ותסמינים מחשידים לגידול סרטני
גורמי סיכון לסרטן
אבחון מחלת סרטן - בדיקות אבחון ושאלות לצוות הרפואי
גנטיקה וסרטן
התמודדות רגשית עם מחלת הסרטן
אונקו-גריאטריה
מילון מונחים באונקולוגיה
מילון מונחים רפואיים
מחקרים וניסויים קליניים
יום הסרטן הבינלאומי
יום הסרטן הבין-לאומי 2024
יום הסרטן הבינלאומי 2023 - גילוי מוקדם יכול להציל חיים
יום הסרטן הבין-לאומי 2023
יום הסרטן הבינלאומי 2022
יום הסרטן הבינלאומי 2021
פעילות ארצית לתלמידים להעלת מודעות ולעידוד אורח חיים בריא 2021
יום הסרטן הבינלאומי 2020
ארגון הסרטן הבינלאומי (ה-UICC) מציין 20 שנה ליום הסרטן הבינלאומי
פעילות בקרב בני נוער לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2020
יום הסרטן הבינלאומי 2019
פעילות בקרב בני נוער לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2019
קמפיין דיגיטלי חדש - חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן
איתור מידע אמין באינטרנט
סרטן השד
סרטן המעי הגס
סרטן הערמונית
גידולי מוח
גידולי ראש וצוואר
סרטן ריאות
גידולים נוירואנדוקרינים
שלפוחית השתן והכליות
סרטן מערכת העיכול
מערכת המין הנשית
מערכת המין הגברית
גידולים אנדוקרינים
לוקמיה
לימפומה
סרטן בילדים
מיאלומה
מלנומה וסרטן העור
שלד ורקמות רכות
גרורות-גידולים משניים

האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן



האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2019 בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. עלויות המדיה וההפקה מומנו באדיבות חברת רוש ישראל.

הקריאייטיב לקמפיין בוצע בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם BBDO  והוא כולל שני סרטונים מרגשים. בסרטון אחד הנקרא "מה אם" מופיע השחקן גל שור, בדמות של חולה סרטן המתמודד עם דילמה, האם להשתתף במחקר קליני. בסרטון השני הנקרא "תקווה" מועבר מסר אינפורמטיבי על היתרונות האפשריים בהשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. שני הסרטונים מפנים אל מאגר המחקרים הקליניים של האגודה למלחמה בסרטן הנמצא באתר האגודה, המתעדכן על בסיס קבוע ומגובה במענה מקצועי מאויש 24 שעות ביממה והכל ללא תשלום.


מסקר דעת קהל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן לאחרונה בנושא עלה הצורך בהגברת מודעות הציבור לחשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן בישראל. מהסקר עלה כי התפיסה לגבי התועלת של השתתפות במחקרים קליניים הינה אמביוולנטית. הסקר קבע כי לציבור הישראלי עירוב של רגשות חיוביים ושליליים. כמחצית מהמדגם חששו שהמשתתפים הינם "שפני הניסיונות" של החוקרים ואילו המחצית השנייה היו סבורים שעשויה להיות למשתתפים תועלת ממשית מהניסוי. הסקר נערך על ידי מכון המחקר IPSOS  (איפסוס) בהשתתפות 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל במימון האגודה למלחמה בסרטן.


מחקרים קליניים חשובים לשיפור הטיפול לטובת כלל המטופלים בעתיד ומהווים סיכוי לשיפור מצבו של החולה המשתתף בניסוי והם תורמים לידע ולקידום המאבק במחלת הסרטן. אם שיטת הטיפול הנבדקת בניסוי תוכח כיעילה, היא עשויה להפוך לשיטת הטיפול המקובלת, שתוכל לעזור לחולים רבים. בשונה מהמקובל לחשוב, ברוב המחקרים העוסקים בטיפול בסרטן, המטופלים בדרך כלל, מקבלים טיפול חדש או טיפול קיים ולא פלצבו. יעילותם של רוב הטיפולים הנמצאים כיום בשימוש, הוכחה בעבר במסגרת ניסויים קליניים.





הקמפיין, שיעלה בערוצי הדיגיטל, בפייסבוק וביוטיוב, למשך מספר שבועות הופק בהתנדבות ובסיוע צוות נרחב. קרדיטים לגיתם - מנכ"לית משותפת: קרן בכר, סמנכ"ל קריאיטיב: שרון תאלס רפאל, קופירייטר: רון ליטני, ארטדיירקטורית: מיכל גור, סמנכ"לית הפקה: גלי שטרקמן, מפיקה: אפרת סולמי, סמנכ"ל לקוחות: יונתן רגב, סופרווייזרית: שרון דהן, תקציבאית: מאיה מושל, סמנכ"ל אסטרטגיה: גיא ויינגסט, פלנרית: שימי גרינפלד. חברת הפקה: סטודיו אופלנט. קריינות בהתנדבות: גלי שטרקמן, גיא ברק ואסף חלפון, משחק בהתנדבות: גל שור. קרדיטים לאגודה למלחמה בסרטן: אחראית מדיה: מאיה פלדבלום, מנהל תחום דיגיטל: זיו דוכן, יחסי ציבור: נאוה עינבר.