סיוע מהרשות המקומית

זכויות ושירותים

פורסם ב: 25.9.2024

כל חולה, בן משפחה או קרוב יכול לפנות למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות לבירור זכאות לסיוע. בכל מחלקה ישנה עובדת אינטייק (מיון והערכה), המקבלת את החולה/המשפחה ומפנה לעובדת הסוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים, בהתאם לצורך.

הגשת ערר על החלטות המחלקה לשירותים חברתיים: באתר המשרד הרווחה והביטחון החברתי ניתן לפנות לוועדת ערר כדי לערער על החלטת המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית.

משרד הרווחה והביטחון החברתי עוסק, יחד עם משרדים וגופים אחרים, באיתור, במניעה, בטיפול, בהגנה, בשיקום ובסיוע לכל אדם, משפחה וקהילה הנתונים במצבים של משבר זמני או מתמשך מפאת מוגבלות, עוני והדרה חברתית, קשיי תפקוד, גיל, אבטלה, הזנחה, אפליה, ניצול וסטייה חברתית. לאתר משרד הרווחה והביטחון החברתי

הנחה בארנונה

תקנות משרד הפנים מחייבות את כל הרשויות המקומיות להפעיל "ועדת הנחות בארנונה". תפקיד הוועדה הוא לבחון את הזכאות של התושבים להנחות ולקבוע את ההנחה המדויקת על פי מצבו הספציפי של מבקש ההנחה. יודגש כי רשות מקומית רשאית לאמץ את התקנות, אך אין על הרשות חובה בדין לכבד את התקנות החדשות. יש לפנות למחלקת הגבייה ברשות המקומית שבתחומה מתגוררים, או לאתר האינטרנט של הרשות המקומית, להתעדכן בפרטים, ולמלא טופס בקשת הנחה בארנונה. שיעורי ההנחות נקבעות על ידי הרשויות המקומיות ומפורסמות מדי שנה בצו המיסים.

הנחה בתשלום עבור צריכת מים

הטבה הניתנת למקבלי קצבת נכות כללית, גמלת ילד נכה, גמלת סיעוד, ניצולי שואה, קצבת זקנה לנכה וקצבת שירותים מיוחדים. ההטבה מתקבלת אוטומטית על פי רשימות המועברות מהביטוח הלאומי אל תאגידי המים. ההטבה תינתן רטרואקטיבית ממועד קביעת הזכאות.

רוצים להישאר מעודכנים?
הרשמו לניוזלטר שלנו