לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

סיכום פעילות "יום ישראל בריאה ללא עישון"

12.06.18 00:00

האגודה למלחמה בסרטן, רשת ערים בריאות, איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית מסרו היום כי: "הפעילות של יום ישראל בריאה ללא עישון שצוין היום (12.6.2018) בכנסת ביוזמת ח"כ יהודה גליק, מוכיחה מעבר לכל ספק שיש חזית רחבה של ארגונים ושל חברי כנסת מכל סיעות הבית המוכנים להילחם בנחישות למען הגנה על בריאות הציבור מפני נזקי העישון הממכר והממית.




אנו מברכים את ועדת הכלכלה על קיום דיון מעמיק בחוק איסור הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק היום ומחזקים את ח"כ איתן כבל על תרומתו המכרעת לקידום החוק, מוקירים את שליחותו כמעשן לשעבר ומקווים שהוועדה בראשותו תעביר את החוק לקראת אישור בקריאה שנייה ושלישית עד סוף המושב כולל איסור פרסום גורף ללא החרגות ואזהרות מצולמות על החפיסות.

אנו מחזקים את הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול בראשות ח"כ תמר זנדברג על קיום דיון מקצועי היום בנושא מיסוי על מוצרי הטבק והניקוטין ומקווים שהוועדה בראשותה תמשיך ותפעל מול משרד האוצר לתיקון עיוות המס על הטבק לגלגול, אמצעי שהוכח כמצמצם את ממדי העישון, בעיקר בקרב בני נוער, צעירים ובקרב אוכלוסיות דלות אמצעים. תיקון עיוות זה יחסוך חיי אדם ויצמצם אי-שוויון בבריאות.

אנו מצפים ממשרד הבריאות ללחוץ על שר האוצר לפעול לתיקון עיוות המס שימנע מצעירים להתמכר להרגל הממכר והממית ומשר האוצר למלא את חובתו כלפי אזרחי מדינת ישראל.


אנו נמשיך לעקוב ולתמוך ביישום הצעדים המוכחים שעליהם התחייבה מדינת ישראל ובמיוחד כאמור השוואת המס על כל מוצרי הטבק, איסור פרסום גורף, ואזהרות מצולמות על החפיסות.


אנו קוראים לארגונים ולאנשים פרטים לוודא שכספם לא מושקע בתעשיית הטבק - תעשיית הדמים באמצעות חברות הביטוח שהשקיעו בהנפקה בבורסה לניירות ערך של חברות המשווקות ומפיצות מוצרי טבק בארץ ולמשוך את השקעותיהם במידה וכן.


נציג חברת פיליפ מוריס איים היום כי קיימים עוד מאות מוצרים בקנה. חובת ממשלת ישראל והכנסת לעדכן את החקיקה והמדיניות על מנת להתמודד עם איומי חברות הטבק".