לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

הרצאות בכנס קוסמטיקאיות על חשיבות הטיפוח בקרב חולות סרטן

11.09.12 00:00

במסגרת כנס ארגון הקוסמטיקאיות מחוז תל אביב והמרכז שהתקיים ב- 3/9/12 הועברו גם שתי הרצאות לכ-450 קוסמטיקאיות על טיפול קוסמטי לחולות סרטן.

בהרצאה שהעבירה סילביה אלשוילי, הוצג הפרויקט של האגודה למלחמה בסרטן "להיראות טוב...להרגיש טוב יותר", בו ניתנת הדרכה וייעוץ לחולי סרטן כיצד להתמודד עם השינויים בעור הגוף והפנים, נשירת שיער ושינויים בציפורניים במהלך הטיפול האונקולוגי. את הפרוייקט יזמה הגב' פרנסין רובינסון, מתנדבת "יד להחלמה". בהרצאה זו הודגש הצורך בגיוס מתנדבים חדשים כדי להמשיך ולפתח פרויקט נפלא זה, שמתמקד ביופי וטיפוח גם בתקופת המחלה והטיפולים, כי כאשר נראים טוב, משתפרת ההרגשה וקל יותר להתמודד עם המחלה והטיפולים, בדרך להחלמה.

כנס קוסמטיקאיות

הגב' חיה טימנס, קוסמטיקאית בכירה, מתנדבת "יד להחלמה" ומתנדבת 10 שנים במרכז רפואי ע"ש שיבא, תל השומר, התמקדה בהרצאתה בצרכים המיוחדים של חולי סרטן ויישום הטיפול הקוסמטי במטופלות, שעוברות סוגי טיפול שונים, כי כל טיפול ומצב החולה דורש התייחסות שונה. חיה סיפרה על החוויות לא רק של המטופלת, שיוצאת בהרגשה טובה ועם מראה זהר, אלה לסיפוק שהטיפול גורם לקוסמטיקאית.

חיה סיפרה שאחת המטפלות כתבה לה, "הטיפול הקוסמטי מוסיף ערך מוסף להרגשה הכללית ועוזר להתמודד עם המחלה. הרגשתי שהטיפול באותו היום עבר לי בקלות". 

בסוף הכנס, פנו משתתפות רבות בבקשה להתנדב בפרויקט בבתי חולים ובסניפים של האגודה למלחמה בסרטן.