לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

חולות ומחלימות ערכו מסע אופנועים להגברת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד

09.10.16 00:00

סרטן השד היא המחלה השכיחה ביותר בקרב נשים, ומדי שנה מאובחנות יותר מ-5,000 חולות חדשות. האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד היום, הינו הגילוי המוקדם. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכוי הריפוי לכ-90% ויותר.  כדי להזכיר לציבור הנשים כי גילוי מוקדם מציל חיים נערך ברחבי גוש דן ביום שישי האחרון (7.10.2016) מסע של נשים חולות ומחלימות מסרטן השד על אופנועים ביוזמת קבוצת הפייסבוק גמאני, האגודה למלחמה בסרטן ומועדון רוכבי הארלי.

 

 

המסע נערך לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד המצוין בישראל ובעולם בחודש אוקטובר ויצא לפועל באדיבות אלבר מוטו יבואנית הארלי בישראל וחברת רוש במסגרת פרויקט רוש מושיטה יד. במסע השתתפו למעלה מ -  100 גברים רוכבי הארלי דוידסון אשר הרכיבו כ - 100 נשים שחלו והחלימו מסרטן השד כשהן לבושות בחולצות ורודות במטרה להגביר את המודעות לגילוי מוקדם. 

 

 

נשות קבוצת הפייסבוק גמאני ומומחי האגודה למלחמה בסרטן מזכירים כי גילוי מוקדם מציל חיים וקוראים לנשים:

bul3 לקחת אחריות על בריאותן, ללמוד להכיר את גופן ואת שדיהן, כך שבכל גיל ובכל מצב אם מתגלה שינוי, חשוב שיפנו לרופא בזמן ויתעקשו על בירור טיבו.

 

bul3 במקביל ניתן להיבדק על ידי רופא, המתמחה בבדיקת שד ידנית, פעם בשנה.

 

bul3 חשוב לנשים בגילאים 50 ומעלה לעבור בדיקת ממוגרפיה הניתנת ללא תשלום, פעם בשנתיים כחלק מהתוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד.

 

bul3 לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן, הבדיקה מומלצת מגיל 40 פעם בשנה, ולעיתים מוקדם יותר, על פי המלצות הרופא.

 

bul3 בדיקת MRI של השד מומלצת לסריקה תקופתית בנשים שזוהו כנשאיות של מוטציות בגנים BRCA2, BRCA1.

 

כל הבדיקות כלולות בסל הבריאות.

 

נשים בכל גיל למוזמנות התקשר למוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת עלוני מידע ללא תשלום בנושא גילוי מוקדם של סרטן השד  1800-599-995

צילום: סטודיו R רמי נחום.