לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

קורס ההכשרה למורים ליוגה לאנשים המתמודדים עם סרטן בכלל וסרטן נשי בפרט

09.11.16 00:00

פיילוט קורס ההכשרה למורים ומורות ליוגה לאנשים המתמודדים עם סרטן בכלל וסרטן נשי בפרט, זכה להצלחה ויהפוך משנת הלימודים הקרובה לקורס קבוע

 

בעקבות ההצלחה הגדולה של הפיילוט שהחל בשנת 2016 במכללה האקדמית בווינגייט ביוזמת ובשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, יהפוך קורס ההכשרה למורים ומורות ליוגה לאנשים המתמודדים עם סרטן לרשמי וקבוע. מדובר בקורס ראשוני וייחודי בישראל שנבנה על בסיס מחקרים שנערכו בעשור האחרון בתחום זה. המחקרים הוכיחו כי איכות חייהן של חולות סרטן השד שהשתתפו בשיעורי יוגה במהלך תקופת הטיפולים השתפרה וכן תופעות הלוואי אשר נגרמות כתוצאה מהטיפולים פחתו. הקורס יפתח ב -15 בדצמבר 2016 כחלק משנת הלימודים הקרובה, תשע"ז 2016-2017.

 

קורס הכשרה למורי יוגה

 

צילום: שירה נהלוני גליקסברג וסיגל ביבר

 

 

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, הסבירה כי: "במחקרים מדעיים שנערכו בעולם הוכח כי חולות  הנוטלות חלק בפעילות יוגה מדווחות שאכן היא הועילה עבורן. אנו יודעים כי לפעילות גופנית מתונה יש השלכה ישירה על ההחלמה מסרטן ויש ביכולתה לתרום באופן משמעותי לאיכות חיי החולים ולרווחתם. בנוסף, היא גם מפחיתה את העייפות והתשישות המהוות תופעת לוואי למחלת הסרטן בכלל ולטיפולי הקרנות בפרט. פעילות גופנית עשויה אף לשחרר ממתחים ולעורר את התיאבון, שהוא דבר חשוב לחולי סרטן. אנו נוהגים להמליץ לנשים החולות בסרטן השד ולחולי הסרטן האחרים, לבצע פעילות גופנית ואף להשתתף בסדנאות יוגה הנערכות במרכזי התמיכה "חזקים ביחד של האגודה למלחמה בסרטן"

 

שלמה בן-גל, מנכ"ל המכללה האקדמית בוינגייט, אמר: "אנו שמחים לומר שהפיילוט לקורס הכשרה למורים ומורות ליוגה לנשים שמתמודדות עם סרטן השד, זכה להצלחה גדולה בשנה שעברה. על כן, החלטנו להמשיך ולקיים את הקורס במכללה גם השנה, בתקווה שהמודעות לחשיבות הנושא תלך ותגבר. פעמים רבות בעבר כבר הוכח שפעילות גופנית מסייעת בהתמודדות עם מחלות קשות וביניהן גם סרטן. מחקרים רבים בארץ ובעולם הוכיחו לנו שפעילות גופנית, חשובה לא רק לשיקום הגופני של חולים אלו, אלא גם לשיקום הנפשי שלהם. כשהמרצים שלנו במכללה מלמדים את דור העתיד של מחנכי הספורט בישראל, הם לוקחים בחשבון את שני הפרמטרים הללו".

 

המדריכות של הקורס הן שירה נהלוני גליקסברג וסיגל ביבר אשר יצרו אותו מתוך החוויה האישית שלהן. שירה גילתה על מחלתה בשבוע ה- 10 להריונה. כנגד המלצות רופאיה, המשיכה בהריון תוך כדי טיפולים כימותרפיים. תרגול קבוע וייחודי שפיתחה, סייע לה לתמוך בעצמה. סיגל נפגשה עם היוגה בעת גסיסתו של בנה השני. התמודדות עם המחלה ועם מותו הביאו אותה להעמיק בתרגול על מנת לשקם את עצמה ואת משפחתה. עם גילוי המחלה אצלה, שנים לאחר מכן, היו כלי היוגה מצויים בידיה לסיוע עצמי בהתמודדות עם הטיפולים ואחר כך בליווי והדרכת נשים אחרות המתמודדות עם המחלה. 

 

לרישום לקורס שלחו דוא"ל ל-

vijnana.shira@gmail.com

sigal.bieber@gmail.com