לתרומה
חפש
דף הבית
מבזקים

האגודה למלחמה בסרטן מרכינה ראש בצער רב ובהערכה שאין לה גבול, על פטירתה של ד"ר פרנסין רובינסון, יוזמת ומנהלת בהתנדבות של פרויקט "להיראות טוב להרגיש טוב יותר"

01.08.17 00:00

האגודה למלחמה בסרטן מרכינה ראש בצער רב ובהערכה שאין לה גבול, על פטירתה של ד"ר פרנסין רובינסון, יוזמת ומנהלת בהתנדבות של פרויקט "להיראות טוב להרגיש טוב יותר".

ד"ר פרנסין רובינסון, בת 68 במותה, אם ל-3 וסבתא לנכדים, בעלת תואר שני במדעי המדינה, בספרות אנגלית ו-Ph.D בניהול חינוכי, החלה להתנדב באגודה לפני 21 שנים. לאחר שהחלימה מסרטן השד, היא התנדבה לסייע לנשים שמתמודדות עם המחלה במסגרת פרויקט "יד להחלמה" של האגודה.

 

 

באחד מביקוריה בארצות הברית, נחשפה לפרויקט "Look Good Feel Better", והחליטה להקים את הפרויקט בישראל, במסגרת האגודה למלחמה בסרטן. עם חזרתה לארץ, החלה בגיוס קוסמטיקאיות, שהסכימו להתנדב ולהעניק טיפולים קוסמטיים אישיים למטופלות בעת קבלת הטיפולים בבתי החולים או בקהילה. במקביל, גייסה תרומות מחברות קוסמטיקה, וכך הצליחה לייסד את הפרויקט באגודה. פרנסין הצליחה להוביל את הפרויקט בהתנדבות, במסירות וללא לאות, במקביל לעבודתה כראש המחלקה ללימודיים כלליים במכון הטכנולוגי בחולון.

עם השנים, ביוזמתה של פרנסין, התרחב הפרויקט לתחומים נוספים: איפור, טיפוח השיער, שימוש  בפאות, טיפול קוסמטי למתבגרים, גברים, וגם לאימהות לילדים חולים. בזכות פועלה וחזונה, אלפי חולי סרטן בכל שנה נהנים מפינוק מבורך והפוגה נעימה, בתוך שגרת הטיפולים המתישה. הפרויקט פועל כיום ב-40 מרכזים רפואיים ברחבי ישראל וסניפים של האגודה למלחמה בסרטן, כאשר כל הפעילות במסגרת האגודה ללא תשלום.

פרנסין הקפידה להגיע מדי שבוע, במסירות ובהתמדה, בהתנדבות מלאה, לאחד המרכזים הפזורים בארץ. תמיד נשארה חדורת מוטיבציה וגייסה את היצירתיות והמעוף שלה לעשייה מתמדת.

לפני מספר שנים חזרה מחלת הסרטן ופרנסין יצאה להתמודדות נוספת. למרות התקופה הקשה והטיפולים, היא המשיכה ללא לאות לפתח את הפרויקט, ליזום, לגייס, להתעניין ולקדם. תמיד הסתכלה קדימה, על הסדנה הבאה, על המאפרת הבאה שתגייס לשירות.  גם השבוע, סייעה בארגון סדנת "להיראות טוב להרגיש טוב יותר" במסגרת נופש משפחות של האגודה, למשפחות בהן ילד חולה סרטן.

"אני אומרת תודה לאל על מה שיש לי, ותודה לאל שאפשר לעזור לאחרים", ענתה פרנסין במסגרת ראיון איתה לאחר זכייתה במגן שרת הבריאות למתנדבים מצטיינים ב-2014.

נזכור אותה כך תמיד. יהי זכרה ברוך.

הלווייתה תתקיים מחר, יום רביעי (2.8), בשעה 13:00 בבית העלמין מורשה, רמת השרון.