לתרומה
חפש
מניעה וגורמי סיכון
המאבק בעישון

הכרת את הארנב של האגודה למלחמה בסרטן?

עוד בנושא

בין הראשונים בישראל ובעולם -

קמפיין על נזקי סיגריות אלקטרוניות





בעקבות העלייה המדאיגה בקרב צעירים ובני נוער המעשנים סיגריה אלקטרונית יזמה האגודה למלחמה בסרטן, לראשונה בישראל ובין הראשונים בעולם (לאחר הקמפיין המשותף ל-FDA ול-CDC בארצות הברית), קמפיין חדש ויצירתי לבני נוער וצעירים על נזקי סיגריות אלקטרוניות וסימני השאלה על השלכות השימוש לאורך זמן. הקמפיין בכיכובו בהתנדבות של אייל קיציס בדמות ארנב עולה באמצעות משרד הפרסום ציבלין שהציעו והפיקו את התשדיר בהתנדבות. בסרטון מככב ארנב המספר בקולו של אייל קיציס שפגש בני אדם שהציעו לו להיות שפן ניסיונות ולהשתתף בבדיקות מעבדה סביב הסיגריות האלקטרוניות. הארנב כמובן מתעצבן על העובדה שרוצים שהוא יהיה שפן, הרי הוא ארנב... והוא מתעצבן עוד יותר על ההצעה הלא מכבדת שקיבל מבני האדם – הרי כולם יודעים שסיגריות אלקטרוניות ממכרות בדיוק כמו סיגריות רגילות, ושגם במשך עשרות שנים של שימוש בסיגריות הרגילות חשבו שהן "בריאות" ורק מחקרים ארוכי טווח הוכיחו את הנזק העצום שלהן.


המטרה מאחורי הסרטון היא להציף את העובדה שהיקף הנזק הבריאותי של הסיגריות האלקטרוניות לא ברור עדיין, להטיל ספק באמונה השגויה שהמוצר אינו מסוכן ולהדגיש שכל מי שמעשן אותן הוא בעצם שפן ניסיונות של החברות המשווקות. בני נוער וצעירים הם פלח אוכלוסייה פגיע במיוחד, במיוחד בשל השפעתו הממכרת של הניקוטין על המוח שלא סיים להתפתח עד גיל 25 לערך. על פי המדווח, ברחבי העולם משתמשות החברות המשווקות בטקטיקות שנועדו לפתות משתמשים צעירים להאדרת הסיגריות האלקטרוניות בניסיון להפוך אותן אטרקטיביות לצעירים ואכן במקרים רבים נמצא ששיעור המעשנים סיגריות רגילות בקרב הצעירים שהחלו בעישון סיגריות אלקטרוניות, מכשירי אידוי ואיוד, גבוה משמעותית. או כמו שהארנב שלנו אומר בסרטון: "חבל על הריאות היפות שלכם!". הקמפיין יעלה ברשתות החברתיות, בערוצי הטלוויזיה והילדים בזמן קהילה למשך מספר שבועות.