לתרומה
חפש
גורמי סיכון
המאבק בעישון

הכרת את הארנב של האגודה למלחמה בסרטן?

עוד בנושא
גורמי סיכון
המאבק בעישון
היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון 31/5/20
היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון 31/5/19
הכרת את הארנב של האגודה למלחמה בסרטן?
קמפיין רדיו ודיגיטל - נאיבים
50% מהמעשנים הצעירים שוקלים להפסיק לעשן בעקבות עליית מחירי מוצרי הטבק
סמס-הפסק לחיילים
שאלות ותשובות על העישון
גמילה מעישון
נזקי עישון טבק ומוצריו
נתונים על עישון
חקיקה בנושאי עישון
עישון כפוי (פאסיבי)
עישון מיד שלישית
טופס דיווח על עישון בניגוד לחוק: גלאי - עשן
מאמרים בנושא עישון מוצרי טבק
תחרות למניעת עישון בין בתי ספר
פעילויות האגודה לקידום המאבק בעישון
אמנת המסגרת של ארגון הבריאות העולמי בנושא פיקוח בתחום הטבק
חכם בשמש
קרינה אלקטרומגנטית
תזונה ומשקל תקין
פעילות גופנית
כללים לחיים בריאים
אלכוהול וסרטן
גנטיקה וסרטן
גורמי סיכון סביבתיים
מניעה ואבחון מוקדם של סרטן השד
מניעת סרטן המעי הגס
מניעת סרטן צוואר הרחם
אסבסט
המלצות המועצה הלאומית לאונקולוגיה למניעת סרטן
הרצאות בנושאי מניעת סרטן

בין הראשונים בישראל ובעולם -

קמפיין על נזקי סיגריות אלקטרוניות





בעקבות העלייה המדאיגה בקרב צעירים ובני נוער המעשנים סיגריה אלקטרונית יזמה האגודה למלחמה בסרטן, לראשונה בישראל ובין הראשונים בעולם (לאחר הקמפיין המשותף ל-FDA ול-CDC בארצות הברית), קמפיין חדש ויצירתי לבני נוער וצעירים על נזקי סיגריות אלקטרוניות וסימני השאלה על השלכות השימוש לאורך זמן. הקמפיין בכיכובו בהתנדבות של אייל קיציס בדמות ארנב עולה באמצעות משרד הפרסום ציבלין שהציעו והפיקו את התשדיר בהתנדבות. בסרטון מככב ארנב המספר בקולו של אייל קיציס שפגש בני אדם שהציעו לו להיות שפן ניסיונות ולהשתתף בבדיקות מעבדה סביב הסיגריות האלקטרוניות. הארנב כמובן מתעצבן על העובדה שרוצים שהוא יהיה שפן, הרי הוא ארנב... והוא מתעצבן עוד יותר על ההצעה הלא מכבדת שקיבל מבני האדם – הרי כולם יודעים שסיגריות אלקטרוניות ממכרות בדיוק כמו סיגריות רגילות, ושגם במשך עשרות שנים של שימוש בסיגריות הרגילות חשבו שהן "בריאות" ורק מחקרים ארוכי טווח הוכיחו את הנזק העצום שלהן.


המטרה מאחורי הסרטון היא להציף את העובדה שהיקף הנזק הבריאותי של הסיגריות האלקטרוניות לא ברור עדיין, להטיל ספק באמונה השגויה שהמוצר אינו מסוכן ולהדגיש שכל מי שמעשן אותן הוא בעצם שפן ניסיונות של החברות המשווקות. בני נוער וצעירים הם פלח אוכלוסייה פגיע במיוחד, במיוחד בשל השפעתו הממכרת של הניקוטין על המוח שלא סיים להתפתח עד גיל 25 לערך. על פי המדווח, ברחבי העולם משתמשות החברות המשווקות בטקטיקות שנועדו לפתות משתמשים צעירים להאדרת הסיגריות האלקטרוניות בניסיון להפוך אותן אטרקטיביות לצעירים ואכן במקרים רבים נמצא ששיעור המעשנים סיגריות רגילות בקרב הצעירים שהחלו בעישון סיגריות אלקטרוניות, מכשירי אידוי ואיוד, גבוה משמעותית. או כמו שהארנב שלנו אומר בסרטון: "חבל על הריאות היפות שלכם!". הקמפיין יעלה ברשתות החברתיות, בערוצי הטלוויזיה והילדים בזמן קהילה למשך מספר שבועות.