לתרומה

מחלות סרטן
סרטן - נושאים כלליים

קמפיין דיגיטלי חדש - חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן

עוד בנושא
מחלות סרטן
סרטן - נושאים כלליים
מהו סרטן
יום הסרטן הבינלאומי
יום הסרטן הבינלאומי 2019
קמפיין דיגיטלי חדש - חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן
יום הסרטן הבינלאומי 2018
יום הסרטן הבינלאומי 2017
יום הסרטן הבינלאומי 2016
'אנחנו יכולים. אני יכול' - יום הסרטן הבינלאומי 4/2/16
יום הסרטן הבינלאומי 2015
יום הסרטן הבינלאומי 2014
האגודה למלחמה בסרטן בסרטון חדש מבית היוצר של "שרוטונים"
יום הסרטן הבינלאומי 2013
יום הסרטן הבינלאומי 2012
יום הסרטן הבינלאומי 2011
גורמי סיכון לסרטן
גנטיקה וסרטן
סרטן בהריון ותכנית Motherisk ישראל
מילון מונחים באונקולוגיה
מילון מונחים רפואיים
מחקרים וניסויים קליניים
התמודדות רגשית עם מחלת הסרטן
איתור מידע אמין באינטרנט
סרטן השד
סרטן המעי הגס
סרטן הערמונית
גידולי מוח
גידולי ראש וצוואר
סרטן ריאות
גידולים נוירואנדוקרינים
שלפוחית השתן והכליות
סרטן מערכת העיכול
מערכת המין הנשית
מערכת המין הגברית
גידולים אנדוקרינים
לוקמיה
לימפומה
סרטן בילדים
מיאלומה
מלנומה וסרטן העור
שלד ורקמות רכות
גרורות-גידולים משניים

האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן



האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2019 בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. עלויות המדיה וההפקה מומנו באדיבות חברת רוש ישראל.

הקריאייטיב לקמפיין בוצע בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם BBDO  והוא כולל שני סרטונים מרגשים. בסרטון אחד הנקרא "מה אם" מופיע השחקן גל שור, בדמות של חולה סרטן המתמודד עם דילמה, האם להשתתף במחקר קליני. בסרטון השני הנקרא "תקווה" מועבר מסר אינפורמטיבי על היתרונות האפשריים בהשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. שני הסרטונים מפנים אל מאגר המחקרים הקליניים של האגודה למלחמה בסרטן הנמצא באתר האגודה, המתעדכן על בסיס קבוע ומגובה במענה מקצועי מאויש 24 שעות ביממה והכל ללא תשלום.


מסקר דעת קהל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן לאחרונה בנושא עלה הצורך בהגברת מודעות הציבור לחשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן בישראל. מהסקר עלה כי התפיסה לגבי התועלת של השתתפות במחקרים קליניים הינה אמביוולנטית. הסקר קבע כי לציבור הישראלי עירוב של רגשות חיוביים ושליליים. כמחצית מהמדגם חששו שהמשתתפים הינם "שפני הניסיונות" של החוקרים ואילו המחצית השנייה היו סבורים שעשויה להיות למשתתפים תועלת ממשית מהניסוי. הסקר נערך על ידי מכון המחקר IPSOS  (איפסוס) בהשתתפות 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל במימון האגודה למלחמה בסרטן.


מחקרים קליניים חשובים לשיפור הטיפול לטובת כלל המטופלים בעתיד ומהווים סיכוי לשיפור מצבו של החולה המשתתף בניסוי והם תורמים לידע ולקידום המאבק במחלת הסרטן. אם שיטת הטיפול הנבדקת בניסוי תוכח כיעילה, היא עשויה להפוך לשיטת הטיפול המקובלת, שתוכל לעזור לחולים רבים. בשונה מהמקובל לחשוב, ברוב המחקרים העוסקים בטיפול בסרטן, המטופלים בדרך כלל, מקבלים טיפול חדש או טיפול קיים ולא פלצבו. יעילותם של רוב הטיפולים הנמצאים כיום בשימוש, הוכחה בעבר במסגרת ניסויים קליניים.





הקמפיין, שיעלה בערוצי הדיגיטל, בפייסבוק וביוטיוב, למשך מספר שבועות הופק בהתנדבות ובסיוע צוות נרחב. קרדיטים לגיתם - מנכ"לית משותפת: קרן בכר, סמנכ"ל קריאיטיב: שרון תאלס רפאל, קופירייטר: רון ליטני, ארטדיירקטורית: מיכל גור, סמנכ"לית הפקה: גלי שטרקמן, מפיקה: אפרת סולמי, סמנכ"ל לקוחות: יונתן רגב, סופרווייזרית: שרון דהן, תקציבאית: מאיה מושל, סמנכ"ל אסטרטגיה: גיא ויינגסט, פלנרית: שימי גרינפלד. חברת הפקה: סטודיו אופלנט. קריינות בהתנדבות: גלי שטרקמן, גיא ברק ואסף חלפון, משחק בהתנדבות: גל שור. קרדיטים לאגודה למלחמה בסרטן: אחראית מדיה: מאיה פלדבלום, מנהל תחום דיגיטל: זיו דוכן, יחסי ציבור: נאוה עינבר.