לתרומה

מאגר המחקרים הקליניים בישראל
מהם מחקרים קליניים בטיפול בסרטן

קמפיין דיגיטלי חדש - חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן

עוד בנושא

האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן



האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין דיגיטלי חדש לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2019 בנושא חשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן. עלויות המדיה וההפקה מומנו באדיבות חברת רוש ישראל.

מסקר דעת קהל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן לאחרונה בנושא עלה הצורך בהגברת מודעות הציבור לחשיבות ההשתתפות במחקרים קליניים עבור חולי הסרטן בישראל. מהסקר עלה כי התפיסה לגבי התועלת של השתתפות במחקרים קליניים הינה אמביוולנטית. הסקר קבע כי לציבור הישראלי עירוב של רגשות חיוביים ושליליים. כמחצית מהמדגם חששו שהמשתתפים הינם "שפני הניסיונות" של החוקרים ואילו המחצית השנייה היו סבורים שעשויה להיות למשתתפים תועלת ממשית מהניסוי. הסקר נערך על ידי מכון המחקר IPSOS  (איפסוס) בהשתתפות 508 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה, במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל במימון האגודה למלחמה בסרטן.


מחקרים קליניים חשובים לשיפור הטיפול לטובת כלל המטופלים בעתיד ומהווים סיכוי לשיפור מצבו של החולה המשתתף בניסוי והם תורמים לידע ולקידום המאבק במחלת הסרטן. אם שיטת הטיפול הנבדקת בניסוי תוכח כיעילה, היא עשויה להפוך לשיטת הטיפול המקובלת, שתוכל לעזור לחולים רבים. בשונה מהמקובל לחשוב, ברוב המחקרים העוסקים בטיפול בסרטן, המטופלים בדרך כלל, מקבלים טיפול חדש או טיפול קיים ולא פלצבו. יעילותם של רוב הטיפולים הנמצאים כיום בשימוש, הוכחה בעבר במסגרת ניסויים קליניים.